domů  |  o autorovi  |  tipy a triky  |  recenze  |  akce  |  odkazy  |  vzkazy  |  kontakt  
fotogalerie fotogalerie fotogalerie
       
   
měřítko 1/48 hodnocení
výrobce Eduard 6/10
katalogové číslo 8061
počet dílů 126 plast, 6 čirých, závaží, masky složitost
cena 500 Kč █ █ █

Bell P-39Q Airacobra

Použité barvy

  1. písková Sand No. 49 - Model Master 1706
  2. světle modrá - mix 12% lesklá modrá Humbrol 14 + 88% lesklá bílá Humbrol 22
  3. matná černá Tamiya XF 1
  4. interiérová zelená Model Master 1734
  5. lesklý lak Tamiya Clear X22, matný akrylátový lak Agama

Patina

Nejdříve bylo nutné celý model nastříkat stříkacím tmelem Gunze Surfacer 1000 a vyleštit pomocí silně namočeného smirkového papíru jemnosti 2000. Dalším krokem bylo nastříkání tzv. "preshadingu", který spočíval v nastříkání asi tak 2,5 mm širokých proužků matné černé barvy Tamiya XF-1. Přes "preshading" jsem stříknul namíchanou modrou barvu naředěnou zhruba 1:6 ve prospěch ředidla S6001 na stříkání. Přechod mezi modrou a pískovou barvou jsem vytvořil pomocí válečků o průměru zhruba 1,5 mm pomocí nemastné hmoty na připevňování plakátů Faber-Castell Tack-it.
Písková barva Sand 1706 od Model Masteru se stříkala naprosto perfektně a vytvořila nádherný sametový povrch. Naředění jsem zvolil zhruba 1:3 taktéž ředidlem S6001.
Po nastříkání kamufláže bylo nutné celý model nastříkat lesklým akrylátovým lakem Tamiya X-22 Clear, který byl naředěný originálním ředidlem Tamiya X-20A thinner v poměru asi tak 1:5-6. Na dobře vyschlý lak jsem umístil pomocí vodiček Gunze Mr. Mark Setter a Mark Softer obtisky ze stavebnice, se kterými se pracovalo opravdu skvěle. Obtisky jsem nechal schnout zhruba den a půl a znovu celý model zalakoval pomocí laku Tamiya. Na takto perfektně připravený povrch jsem pouze do spár napouštěl mix olejových barev naředěných Přípravkem pomaleschnoucím. Oleje stačilo nechat zaschnout zhruba 2 hodiny a po této době jsem model opět nastříkal akrylátovým lakem, tentokrát však matným od Agamy. Na lak od Agamy jsem použil opět velmi vysoký poměr ředění a použil originální ředidlo pro vodové barvy.
Pro zašpinění od výfukových plynů mám odzkoušený velmi zajímavý fígl. Používám zásadně zašpiněné ředidlo ve kterém čistím štětce od syntetických barev. Je to mix ředidel S6001 a S6006. Zpravidla skleničku s ředidlem rozkarbluji a nechám usednout hrubší částice. Poté stačí pomocí stříkačky vytáhnout trochu zašpiněného ředidla a vstříknout do prázdné skleničky od nějaké barvy. Do špinavého ředidla pak přidávám zhruba 5-10% barvy Model Master Rubber a Aircraft Interior Black. Tímto mixem posléze stříkám očouzení od výfukových plynů a s velmi nízkým tlakem vzduchu z kompresoru. Pokud je nutné tuto směs přiředit, pak přidávám ředidlo S6001. Směs musí být perfektně připravené. Po nástřiku stačí zpravidla 5 minut a barva je na modelu dokonale suchá. Do prostřed proudu výfukových zplodin pak občas stříkám nějakou velmi světlou šedivou barvu naředěnou v poměru 5% barvy a 95% ředidla, pro vytvoření efektu vypáleného středu plechů za výfuky.

 

 

 

         
         
 

© Copyright 2002 - Jakub VILINGR (autor webu) - Ochrana se vztahuje na veškerý textový i obrazový obsah, včetně autorských postupů, návodů, apod. Jakékoliv kopírování obsahu webu je povoleno výhradně se souhlasem autora webu, kopírování ke komerčním účelům, reklamě nebo jinému typu propagace třetí strany je výslovně zakázáno.
© Copyright 2011 - Pavel ŠTĚPINA (Webdesign)